صفحه اصلی / اخبار خارجی / نکاتی جالب در خصوص "برج‌العرب" گران‌ترین هتل جهان
نکاتی جالب در خصوص "برج‌العرب" گران‌ترین هتل جهان - تصویر 1

نکاتی جالب در خصوص "برج‌العرب" گران‌ترین هتل جهان

ایجاد شده: 11/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1397

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز، برج‌العرب هتلی فوق‌العاده لاکچری در شهر "دبی" است که به عنوان یکی از مرتفع‌ترین و گران‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‌رود و به آن تنها هتل 7 ستاره جهان، می‌گویند.

هتل "برج‌العرب" روی جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل "جمیرا" بنا شده که ساخت پایه‌های این بنا با قرار دادن سنگ‌های عظیم و بتن‌ریزی در اقیانوس به مدت سه سال طول کشیده و ساخت خود برج نیز حدود دو سال زمان برده است.

هزینه ساخت این برج 321 متری که بر روی جزیره مصنوعی و به شکل بادبان بنا شده، حدود 650 میلیارد دلار بوده است. این برج دارای 56 طبقه، 202 سوئیت و 18 آسانسور بوده و 3 طبقه آن زیر دریا قرار دارد.

جالب است بدانید که 1790 متر مربع از این برج پوشیده از طلای 24 عیار است و 43 هزار متر مربع سنگ مرمر برای ساخت دیوارهای طبقات و تزئین نمای داخلی بکار رفته و در تزئین دو استخر آن حدود 10 میلیون کاشی طلایی و نیلی استفاده شده است.

این هتل مدرن دارای 6 رستوران سلطنتی است که یکی از آنها با نام Al Mahara رستورانی در زیر آب است که آکواریومی با حجم 1 میلیون لیتر آب، جذابیت آن را چند برابر کرده است. یکی دیگر از رستوران‌ها با نام Al Muntaha نیز در ارتفاع 200 متری در آسمان و با نمایی زیبایی از دبی و خلیج فارس، قرار دارد.

یکی دیگر از رستوران‌ها با نام "جنسویی" است که بزرگترین کریستال سوارووسکی در جهان در این رستوران قرار دارد که از 29000 قطعه کریستال ساخته شده است تا نقشه کهکشان راه شیری را تداعی کند.

این هتل رکورد گران‌ترین کوکتل جهان به مبلغ 7300 دلار و رکورد بزرگترین قوطی خاویار حاوی 17 کیلوگرم خاویار فشرده را در اختیار خود دارد.

کوچکترین سوئیت این هتل 169 متر مربع و بزرگترین آن 780 متر مربع مساحت دارند و قیمت آنها از شبی 1000 دلار تا شبی 28000 دلار متغیر است.

به میهمانان هتل "برج‌العرب" در طول اقامت یک iPad و iPhone با طلای 24 عیار داده می‌شود تا از آن استفاده کنند و همچنین اتومبیل‌های رولزرویس‌های فانتوم پر سرعت نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رکورد مرتفع‌ترین زمین تنیس جهان نیز در اختیار این هتل است. این زمین تنیس در نزدیکی بالاترین طبقه در ارتفاع 211 متری از سطح زمین قرار گرفته و 415 متر مربع وسعت دارد. یک باند هلیکوپتر نیز در آخرین طبقه این هتل قرار دارد.

از دیگر موارد عجیب و منحصر بفرد در این هتل می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • برای هر مهیمان 17 نوع بالشت در منوی بالشت‌ها وجود دارد که می‌توانند از میان آنها انتخاب کنند.
  • سنگ مرمرهای مورد استفاده در فضای داخلی از همان جنسی است که "میکل آنژ" برای مجسمه‌های خود استفاده می‌کرد.
  • در دیوارها و کفپوش‌های این هتل بیش از 30 نوع سنگ مرمر Statuario ایتالیایی استفاده شده است.
  • این هتل نخستین و تنها رستوران بین‌المللی از شعبه Nathan Outlaw است. آشپز مشهور بریتانیایی که رستوران وی در بریتانیا رتبه تک ستاره Michelin را دریافت کرده در مارس 2016 درهای شعبه Nathan Outlaw را به سوی علاقه‌مندان گشود.
  • تراس این هتل از فنلاند آورده شد. تراس 10000 متر مربعی این هتل که در سال 2017 افتتاح شد، اولین تراس لوکس است که دست ساز می‌باشد. ساختار این تراس در یک تاسیسات ساخت کشتی‌های کروز و قایق‌های بادبانی در فنلاند ساخته شد و سپس در شش قطعه مجزا به این برج انتقال داده شد.
  • این هتل دارای یک بیمارستان مخصوص لاک‌پشتهاست. این بیمارستان مخصوص در سال 2004 افتتاح شد تا مراحل درمانی لاک‌پشت‌های بیمار و صدمه دیده را با همکاری چند نهاد داخلی انجام دهد. این بیمارستان تاکنون بیش از 1000 لاک‌پشت دریایی را مداوا کرده و به خلیج فارس برگردانده است.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...